Schadeherstel? Hoe gaat dat in zijn werk?
Hieronder beschrijven we het herstelproces overzichtelijk in drie stappen.
Stap 1 Intake
Schade beoordelen
Om de schade goed te beoordelen, vragen wij u even langs te komen voor een zogenaamde schouwing. Tijdens deze afspraak wordt de schade aan uw voertuig vastgesteld. Wij willen u vragen om de volgende documenten mee te nemen.
✓ Rijbewijs ✓ Kentekenbewijs ✓ Groene Kaart
We regelen alles
We kijken graag met u naar de schade. En vullen eventueel samen het Europees Schadeformulier in. Het schaderapport kan opgemaakt worden en we vertellen u hoe lang de reparatie gaat duren en wat er in grote lijnen hersteld gaat worden.
Hierna geeft u toestemming om uw voertuig daadwerkelijk te laten repareren. In overleg maken we een afspraak om uw voertuig te herstellen. Ook regelen we alles voor u met uw verzekeringsmaatschappij. Door het ondertekenen van de Akte van Cessie geeft u opdracht om het schadebedrag rechtstreeks aan ons over te maken.
Mochten er eventuele noodreparaties nodig zijn, worden die ter plaatste gedaan. Uw wensen ten aanzien van vervangend vervoer worden genoteerd.
Stap 2 Daadwerkelijk herstel
Voertuig naar schadehersteller
Op de afgesproken datum verwachten wij uw voertuig. Eventueel vervangend vervoer staat al voor u klaar zodat u enkel de sleutel hoeft af te geven. Wij hebben u een indicatie gegeven wanneer uw auto klaar zal zijn. Moeten wij daarvan afwijken, laten wij dat uiteraard zo spoedig mogelijk weten. In de tussentijd gaan onze vakmensen aan de slag om uw auto weer helemaal in topconditie te herstellen.
Stap 3 Aflevering
Oplevering voertuig
U kunt uw voertuig op het afgesproken moment ophalen. Uw auto staat al glimmend op u te wachten want zij wordt grondig gereinigd, gewassen en als nieuw opgeleverd. Wij vertellen u graag wat er daadwerkelijk is hersteld en bovendien ontvangt u het FOCWA-Garantiebewijs. Dit bewijs geeft aan dat u vier jaar garantie krijgt op de uitgevoerde werkzaamheden door de schadehersteller.
Heeft u vragen
Mochten er sowieso vragen zijn of bent u niet helemaal tevreden, aarzel dan beslist niet. Bel of kom langs zodat we u kunnen helpen. Wij hopen namelijk dat u weer jaren kan genieten van uw auto!
Klantenquete
In de meeste gevallen ontvangt u via e-mail een uitnodiging voor een enquete van Tevreden.nl. Zij meten voor ons onafhankelijk de klantervaringen die u direct op onze site ook kunt lezen. Want uw feedback is van onschatbare waarde. Hiermee kunnen we de puntjes op de i zetten wat betreft onze dienstverlening. Wij danken u alvast voor de medewerking!
Voor informatie over Tevreden.nl en het meten van klanttevredenheid klik hier